YKN: Työllisyyspalvelut ei viesti WhatsAppilla
Työllisyyspalvelut ei käytä WhatsAppia tiedottamiseen. WhatsAppia ei käytetä myöskään yhteydenpitoon asiakkaiden kanssa.

Viestimme työllisyyspalveluiden asiakkaiden kanssa:
- sähköpostitse virallisista sähköpostiosoitteista
- puhelimitse virallisista 08-alkuisista puhelinnumeroista
Lisäksi voit ottaa työllisyyspalveluihin yhteyttä Työmarkkinatorin sähköisen asioinnin kautta osoitteessa tyomarkkinatori.fi. [https://tyomarkkinatori.fi/]
Jos olet epävarma, ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluun:
- Henkilöasiakkaat 08 8407 400 (avoinna ma–to kello 9–15)
- Yritykset ja työnantajat 08 8407 401 (avoinna ma–to kello 9–15, pe kello 9–14)
- henkiloasiakkaat [at] ykntyollisyys.fi
- tyonantajat [at] ykntyollisyys.fi
Työllisyyspalvelut ei koskaan pyydä lähettämään vastauksia WhatsAppiin, erikoisiin sähköposteihin tai outoihin linkkeihin.
Jos saat epäilyttävän viestin, älä vastaa siihen. Älä myöskään avaa linkkejä tai liitteitä. Ota tarvittaessa yhteyttä meihin virallisten kanavien kautta.
Miten tunnistat huijausviestin?
- Viesti ei tule virallisesta sähköpostiosoitteesta tai puhelinnumerosta
- Lähettäjä väittää edustavansa TE-palveluiden rekrytointitiimiä
- Siinä luvataan poikkeuksellisen hyviä mahdollisuuksia tai palkkioita
- Vastaukset pyydetään lähettämään esimerkiksi WhatsAppiin, erikoisiin sähköposteihin tai tuntemattomiin linkkeihin
Jos saat epäilyttävän viestin:
- Älä vastaa viestiin
- Älä avaa linkkejä tai liitteitä
- Tarkista aina lähettäjän sähköpostiosoite tai puhelinnumero
- Ota tarvittaessa yhteyttä meihin virallisten kanavien kautta